#restartpodnikani GrowJOB v nové eventové době

Aneta Martinek nedávnou oslavila 6 let ve firmě GrowJOB, kde má na starosti marketing a eventy. Vzdělávací institut GrowJOB se zaměřuje na pořádání konferencí, veřejných školení a realizaci firemních školení. V posledních měsících si firma prošla náročným obdobím, kdy musela jako tým jednat hodně rychle, svižně a efektivně.

Aneto, v rámci své práce, kdy máte na starosti marketing a eventy, jste zvyklá být neustále v pohybu. Chybí Vám v posledních týdnech tato akčnost?

Myslela jsem si, že mi to bude chybět hodně, že se doma na homeoffice zblázním. Ale opak je pravdou. Asi jsme to všichni potřebovali, trochu zpomalit a zaměřit se na to, na čem opravdu záleží. Takže mi to vlastně pomohlo, měla jsem díky tomu větší fokus na práci a dokázali jsme vybudovat něco, co bychom za normálního stavu budovali několik měsíců.

V GrowJOB jste již přes 6 let, jak jste se k práci v event marketingu dostala?

V eventech jsem už 8 let a začínala jsem ve vydavatelství Economia, kde jsem pracovala s divizí konferencí a seminářů. Začínala jsem jako brigádník, pomáhala s produkcí a komunikací s účastníky.

Pořádáte celou řadu známých konferencí, která je Vaše nejoblíbenější?

Moje nejoblíbenější je Osobní růst. Je to totiž takový boost pro každého, kdo na sobě chce pracovat – v jeden den se dozvíte informace, které pomohou k lepšímu životu. A tuhle konferenci jsme zároveň jako první přesunuli i do onlinu, pořádáme Osobní růst: Future edition, která bude více reagovat na současnou situaci.

Vzpomenete si, co se dělo před několika týdny, kdy vláda vydala stěžejní prohlášení ohledně koronaviru a vy jste zjistili, že budete muset pořádané akce zrušit?

Měli jsme na to v redakci krizovou poradu, která byla asi nejnáročnější poradou za celou dobu, co pracuji. Museli jsme udělat nelehká rozhodnutí, jak ohledně akcí, tak i ohledně lidí v týmu. Ten den byl tak náročný, že jsem pak další dva dny proležela doma.

Byli jste nuceni v rámci firmy provézt změny i na personální úrovni?

Bohužel jsme se museli s některými lidmi rozloučit.

Jak fungujete nyní? Plánujete větší akce přesunout na podzim, nebo uvažujete o online verzi?

Jak už jsem zmiňovala, první velká akce byla online, stejně tak to plánujeme na podzim. Offline akce budeme pravděpodobně pořádat až v roce 2021.

Spousta firem byla nyní nucena přejít v mnoha věcech do online fungování, nemáte strach, že firmy budou v nejbližších měsících jednak šetřit, ale také využívat primárně online formát na edukaci a školení?

To, že firmy šetří, už sledujeme na poptávce nyní. Je potřeba reagovat na jejich aktuální potřeby, a proto se i nabídka našich témat trochu pozměnila. Nicméně s aktuálním rozvolňováním už začínají firmy samy komunikovat, že offline školení pro ně jsou reálná, takže je možné, že brzy proběhnou školení face to face.

Zakladatel GrowJOB Petr Ludwig je známý publicista, spisovatel a speaker, jaké je pracovat pod vedením takto výrazné osobnosti?

Je to velká výzva a škola. Petr je vizionář a perfekcionista a tyhle dvě vlastnosti dohromady jsou občas pořádný oříšek.

Brzy Vás čeká ještě jedna výzva, v srpnu se stanete maminkou. Plánujete skloubit práci a mateřství nebo si plně užijete svou novou roli a od práce si odpočinete?

Zatím mám v plánu práci a mateřství skloubit. Mám velké štěstí, že mě manžel i firma v tomto podporují, takže se v péči o miminko budeme střídat a zároveň jsme se s Petrem domluvili na upravení pracovní náplně tak, abych byla schopná ji i s miminkem zvládnout. Ale plánovat si to je jedna věc, druhá pak, jak to bude v reálu. To se necháváme překvapit.

Více najdete zde.

10. 7. 2020