#restartpodnikani NeverEnough přináší kvalitu a originální způsob života

V dnešní době globalizace roste hlad po originalitě, zvláště pokud je řeč o oblékání. Své o tom ví ryze česká firma, která navrhuje a vyrábí fashion streetwear pod značkou NeverEnough.

Tým mladých, nápaditých a nadšených lidí vytváří kolekce určené každému, kdo vyznává kvalitu a unikátní design. A to není všechno, co nabízí. Není to totiž jen značka, ale životní styl. „Never Enough – nemít nikdy dost toho, co člověk miluje, dělá s láskou a nadšením, ať už je to cokoli. Muzika? Sport? Mejdany? Auta? Rybaření? Zahrádkaření? Nezáleží, čemu se věnujete, důležité je, že to děláte s nadšením a vytváříte kolem sebe pozitivní energii, případně motivujete ostatní k tomu, aby si život užívali a naplnili jej něčím pro ně smysluplným,” říká Daniel Göringer, jednatel a managing director značky.

Jak byste třemi slovy popsal vaši značku?

Nám stačí slova dvě, Never Enough!

S jakou filosofií jste ji zakládali?

S filozofií dělat kvalitní věci pro každodenní život, a to celé co možná nejvíc lokálně s možností vybírat si dodavatele a partnery, kteří opravdu vědí, co dělají.

Kdo jsou vaši zákazníci? Co hledají?

Spektrum našich zákazníků je široké, ale kromě našich kamarádů to jsou obvykle lidé mezi 30 až 40, střední třída, obvykle se zájmem o hudbu, umění atd. Hledají kvalitu, případně různé netradiční umělecké kousky. Baví je také to, co děláme kromě oblečení – party, streamy a další eventy.

Vyrábíte v Praze. Co vás vedlo k založení vlastní dílny?

Dostali jsme se k tomu vlastně náhodou. Když jsme hledali dodavatele a zpracovatele našich služeb, začali jsme spolupracovat s návrhářkou Mirkou Gaffovou a po pár měsících jsme si řekli, že nejlepší bude, když si většinu výroby vyřešíme sami. Je to jednodušší proces a celkově se věci odbavují rychleji. Také jsme se mnoho věcí přiučili. Plánujeme dílnu rozšiřovat.

Kdo všechno se podílí na výrobě?

Na samotné výrobě (šití a návrhy) je to vždy Mirka a potom naše švadleny. Na designu Josef, případně jiný designer, na tisku potom sítotisková dílna Kredenc. Dále máme partnery na výšivky a složitější aplikace.

Kde berete inspiraci pro vaše designy?

V tom, co máme rádi, v tom, z čeho pocházíme – hudba, lifestyle, sem tam politika. Dost často je to i o satiře a černém humoru.

Jak bojujete proti fast fashion” konfekci? Co by měl zákazník vědět?

Pokud se tomu dá říkat “bojujeme”, pak především kvalitou použitých materiálů a vysokou úrovní zpracování. Vycházíme navíc z klasických střihů, které prakticky nikdy nevyjdou z módy. Naše oblečení by vám tedy mělo vydržet léta a vy pak nemusíte každého půl roku shánět nové. Nechceme se nutně vymezovat, my prostě jen vyrábíme kvalitní věci, víme, odkud jsou, víme, kdo je vyrábí, a to se snažíme předat zákazníkům. Také razíme individuální přístup, takže si můžete oblečení nechat vyrobit částečně na míru. Perfektně padnoucího kousku si budete vážit, vydrží vám déle. Naše oblečení zkrátka není “fast fashion”.

Na náměstí Jiřího z Poděbrad máte bar/showroom NeverEnough BlackBoxStore. Co všechno tam mohou zákazníci najít? Pořádáte zde nějaké akce?

Ano, na náměstí Jiřího z Poděbrad 18 máme náš “krám”. Sem můžete přijít na drink, vyzkoušet oblečení, potkat se se zajímavými lidmi nebo se pokochat výtvory různých umělců. V naší výloze často hrají DJs, jejichž sety živě streamujeme na sociální sítě.

Cca 1x za 2 měsíce děláme větší akce, čepujeme na chodníku pivo, do našeho zázemí pozveme tatéra, nebo uděláme blešák, či burzu vinylů.

Spolupracujete se zahraničními partnery. Jaké značky nabízíte a proč jste si vybrali právě je?

V minulosti jsme prodávali více zahraničních značek, ale zhruba před dvěma lety jsme se rozhodli, že co se oblečení týče, budeme kromě vlastní značky prodávat už jen berlínský brand The Dudes. Jsme oficiálním distributorem této značky v ČR a SR. Vybrali jsme si je díky mnohaleté zkušenosti, díky designům, stylu a v neposlední řadě i díky osobním kontaktům, prostě jsme si sedli. Navíc si myslíme, že je to naprosto unikátní značka, která v Čechách chybí a velmi sluší našemu krámu. Podívejte se například na kousky jejich dvorního designera McBess.

Jak jste přežili období koronavirové krize? Zažíváte restart nebo vás to nějak neovlivnilo?

Okamžitě po zavedení opatření jsme začali řešit, co bychom mohli dělat a napadalo nás mnoho věcí, začali jsme jednat hned. Ať už to bylo šití roušek, nebo DJský marathon, kdy jsme dva měsíce nepřetržitě vysílali livestream jako podporu všem, co zůstali zavření doma.

Myslíme si, že nás to ovlivnilo víceméně pozitivně, díky streamu i rouškám jsme byli více vidět. Navíc jsme se díky těmto aktivitám více sblížili s lokálními podniky z okolí. Celkově máme pocit, že důsledkem krize je fakt, že si lidé o něco více váží lokálních podniků a značek, to je dobře. Naštěstí jsme nic nechytli a vše jsme ve zdraví přežili.

Na co jste nejvíce pyšní?

Asi na to, že jsme schopni tento projekt nadále rozvíjet, že máme skvělé lidi kolem sebe a že to funguje.

Co plánujete do budoucna?

Určitě více podpořit náš eshop. Plánujeme rozšířit dílnu, neustále se zlepšovat v tom, co děláme. Chystáme se na spolupráce se zajímavými výtvarníky. Chceme se zaměřit i na upcycling a chtěli bychom rozjet evropskou distribuci a dostat naše oblečení alespoň do jednoho dalšího evropského velkoměsta. Věříme, že během dvou let se nám to podaří.

Více najdete zde.

27. 7. 2020